Маркетинг соціального впливу: як бренди можуть змінити суспільство та бізнес

У сучасних умовах бізнесу важливо не лише пропонувати клієнтам продукти та послуги, які відповідають їхнім потребам, але й займати активну соціальну позицію. Сьогодні, як ніколи раніше, соціальна відповідальність компаній виходить на перший план, стаючи вагомим аспектом їх діяльності та інтеграції у суспільство.
Цей тренд має значний вплив на операційну діяльність бізнесу, змінюючи традиційні підходи до маркетингу та надаючи їм нових значень. Терміни “соціальний” та “соціально-відповідальний” вже не асоціюються виключно з громадськими організаціями чи благодійними фондами, але й стають частиною бізнес-середовища.
З підвищенням значення соціальної відповідальності бізнесу, зростає популярність соціальних підприємств, для яких реалізація соціальної місії є основою діяльності. Такі підприємства мають перевагу у побудові маркетингових стратегій, оскільки їхній фокус на розв’язанні соціальних проблем стає основою маркетингової стратегії. Саме так виникає і набуває популярності концепція Social Impact Marketing, або ж маркетинг соціального впливу. Розповідаємо що це таке та як його ефективно використовувати не лише у неприбутковому секторі, але й у бізнесі.
Маркетинг соціального впливу — форма маркетингу, націлена не лише на масштабування прибутку та впізнаваності підприємства, але й на масштабування соціального впливу. Це конкретні дії бренду, які він робить заради суспільства. Саме ці дії сприяють розв’язанню певної соціальної проблеми, або ж мінімізують її наслідки.
Як саме відбуваються зміни?
Для того, щоб бренд дійсно доніс соціальну цінність, йому потрібно відійти від класичних маркетингових інструментів. Передусім соціальна націленість бізнесу повинна бути інтегрована у маркетингову стратегію. Бренд повинен діяти з розумінням, що кожна його кампанія або активність повинна мати позитивний вплив на суспільство.
Зосереджуючись на таких питаннях, як сталий розвиток, екологія, освіта чи рівність, компанії можуть більш рішуче взаємодіяти зі своєю аудиторією. Споживачі все частіше звертаються до брендів, які демонструють реальну прихильність до певних проблем, і цей зсув відчутний. Згідно з останніми дослідженнями, значний відсоток споживачів більш схильні купувати товари у компаній, які, на їхню думку, є соціально відповідальними.
Щоб ефективно інтегрувати соціальний вплив у маркетинг, компанії повинні спочатку визначити основні соціальні проблеми, які резонують як з їхніми цінностями, так і з цінностями їх цільової аудиторії. Таке узгодження є вирішальним для автентичності бренду, яка є наріжним каменем будь-якої успішної кампанії соціального впливу.
Після того, як бренд обере стратегічний вектор розвитку соціальних проблем, слід звернути увагу на підхід Think — Feel — Do:
- спершу слід подумати про те, що ваша аудиторія думає про цю соціальну проблему. На цьому етапі потрібно дізнатись, яке ставлення вашої аудиторії до певної соціальної проблеми, дати зрозуміти важливість проблеми, яку ви намагаєтесь вирішити як бізнес та розповісти, чому вона потребує вирішення.
- дізнайтесь, що ваша аудиторія відчуває стосовно певної соціальної проблеми. Які емоції вона у них викликає, які емоції хочете викликати ви у вашої аудиторії?
- і наостанок, важливо зрозуміти, які дії ви хочете отримати від аудиторії. Яка це має бути реакція, дія чи які побутові звички повинні бути змінені.
Уявімо, що ваше підприємство націлене на підтримку внутрішньо переміщених осіб. Задача бренду на цьому етапі — розповісти про масштаби цієї проблеми, пояснити, скільки людей було змушено залишити свою домівку, та які труднощі вони переживають у нових громадах, а також дізнатись як та наскільки резонує ця проблема з їх цільовою аудиторією.
Наступним кроком є розуміння того, що ваша аудиторія відчуває стосовно певної соціальної проблеми. Які емоції вона у них викликає, які емоції хочете викликати ви у вашої аудиторії, розв’язуючи цю соціальну проблему. Ваше завдання — показати співчуття, емпатію та бажання допомогти.
І наостанок, важливо зрозуміти, які дії ви хочете отримати від аудиторії. Яка це має бути реакція, дія чи які побутові звички повинні бути змінені. Якщо ваше підприємство організовує різного роду активності, які націлені на підтримку ВПО, то неодмінно запрошуйте їх долучатись. Це може бути проведення благодійних заходів або участі в освітніх програмах, які допоможуть інтегрувати внутрішньо переміщених осіб в нові громади.
У сучасному світі бізнес має не лише забезпечувати потреби клієнтів, але й активно долучатися до вирішення суспільних проблем. Це не лише формує позитивний імідж компанії, але й сприяє сталому розвитку суспільства. Маркетинг соціального впливу є потужним інструментом для досягнення цієї мети, і його ефективне впровадження може суттєво змінити не лише бізнес, але й суспільство в цілому.
Ми підтримуємо — змінюєш ти!